Rundbunden brudbukett

Vi jobbar på i ganska snabbt tempo på utbildningen, vilket jag gillar (: Veckan efter de första brudbuketterna var gjorda var det redan dags att höja ribban och göra samma bukettmodeller med svårare material.

Till den rundbundna fick vi använda oss av rosor, nejlikor, krysantemum och vaxblommor. Jag skippade de gröna nejlikorna och gjorde en rosa bukett med små vita inslag ^^,

Först av allt gjorde jag iordning handtaget. Sen sätta jag i toppblomman för att bestämma bukettens höjd och "sidoblommor" i nederkant för att bestämma bukettens form. Det gäller att vara noga redan från början, de första blommornas placeringar bestämmer hur hela bukettens form kommer att se ut.




Sen fyllde jag på med fler rosor, krysantemum och vaxblommor - vaxblommorna är såå fina! Sen luktar de supergott också ^^,



När alla blommorna var på plats (efter några små svordommar över bångstyriga krysantemum) var det dags för dekorerande. Här dekorerade jag med några pärlnålar och aluminiumtråd som jag böjde till. Fäste även galaxiblad på undersidan med hjälp av pärlnålar.





Behöver jag ens säga att jag blev jättenöjd? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0