Parallel dekoration

Vi har även testat på en ny stickteknik denna veckan, nämligen parallel stick-teknik. Det innebär att alla stjälkar sticks parallelt - alltså rakt ner, sida vid sida.

Jag började med att skära till blötlagd oasis och sätta ner den i en kruka. Sen satte jag kanna- och midolopinnar i olika härliga färger.



Sen var det dags för blommorna - rosenstav och älskade, älskade tulpaner :)



Sen böjde jag runt midolinopinnarna och najade fast med myrtentråd. Jag gjorde även några hjärtan av myrtentråd som jag satte fast för att dölja mina najningar och så i med ännu mera färg i form av dekorationssten. 

Jag tyckte jättemycket om den här dekorationen! Dels för att sticktekniken var rolig (och enkel och lättarbetad), och så alla färger :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0