Brudbukett, solbollar

Den här veckan har varit sååå rolig - vi har fått göra brudbuketter efter bild. Tyvärr hann jag bara göra två, hade gärna hunnit med en tredje också, men jag är ändå jättenöjd med vad jag har gjort :)

Den första buketten jag valde att göra var min favorit - en brudbukett gjord av bara solbollar! Så häftig, så ball, så snygg - och så rolig att göra!

Jag började med att binda samman 12 solbollar som tillsammans blev en boll i sig - den här buketten skulle göras utan någon oasis.



Sen satte jag fast de andra solbollarna genom att sticka dem mellan solbollarna i bollen (mycket bollar här, haha)



För att säkra stjälkarna och hålla allting på plats använde jag mig av gula buntband ^^



Sen var det bara att jobba vidare för att få till en snygg droppform :)




Jag tyckte personligen att buketten var snygg som den var med bara solbollarna, men buketten på bilden var dekorerad med gräs, galaxi och orkidéklockor så jag satte i det också, vilket visade sig vara mer klurigt att själva buketten.

Cool va? ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0