Brudbukett i konstgjort material, Tropical

Jag hann utöver "glass"-buketten även med en annan bukett i konstgjort material. Den här buketten och jag klickade direkt! Jag skulle göra en bukett som passade till ett bröllop på stranden i  ett exotiskt land ^^,

Jag gjorde först iordning handtaget - floratejpade och lindade med band. Jag satte sisal på undersidan av själva oasishållaren.



Eftersom materialet jag skulle använda mig utav var konstgjort så la jag inte oasisen i blöt. Men att sticka i torr oasis var inte det enklaste! Jag är lite rädd att någonting ska trilla ur... men jag tror att jag säkrade det som behövde säkras, men man vet ju aldrig...

Hur som helst! Jag försökte hålla mig till lite strand-färger på blommorna och satte även i två snäckor. För att snäckorna skulle sitta fast satte jag i trådar som jag limmade fast inne i snäckan, trådarna använde jag sen för att fästa fast i nätet på hållaren.



När buketten var klar så såg det lindade hantaget så litet och fjuttigt ut, så jag tog en likadan strut som jag använda till min "glass"-bukett och limmade fast. Det såg mycket bättre ut, och passa perfekt till buketten :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0