Repetition av hög och låg sorgdekoration

På torsdagen blev det också repetition och arbete på egen hand, denna gången skulle vi göra en hög och en låg sorgdekoration. Vi fick använda oss av ett bestämt antal blommor vilket gjorde saken lite enklare än att man själv ska bedömma hur mycket man behöver och av vilken sort. Det enda vi bestämde själva var färgen på rosorna och därmed lite färgen på hela dekorationen, jag valde vita rosor eftersom jag tycker att de är såå fina! ^^,

Vi gjorde den höga dekorationen först, och det var även den som läraren skulle "bedömma".

Jag började med att sätta en vattendragen oasis i en petit och bygga ut en manschett och två linjer framtill av grönt. Jag satte i cannapinnar och lejongap för att skapa höjd.



Jag täckte mer av oasisen med salablad samt cypressknippen som jag skaftat med nejliketråd.
Jag byggde ut linjen ytterligare med fler lejongap, och skapade den andra linjen med rosor.



Jag fyllde ut tomrum och skapade mer volym i dekorationen med hjälp av några hyperikumbär och grön santini. Sen täckte jag det sista av oasisen med fler salalblad och cypressknippen. Jag skapade en baksida med läderblad och salal. I linjen med rosorna satte jag i två smalare pinnar med pärlnålar i ändarna. Framtill skapade jag ett blickfång med hjälp av salal och en större pärlnål. Jag satte i några texasgräs för att förstärka formen ytterligare, satte även i gräs som jobbade uppåt, två av dem lindade jag runt cannapinnarna som annars såg lite tråkiga ut :)





Jag blev själv riiiktigt nöjd med resultatet! Den här veckan med alla repetitioner har fått mig att inse att jag faktiskt lärt mig en hel del. Jag fick åter igen bra respons från läraren och kände mig så duktig, så duktig ^^,

Sen var det dags att ta isär den och sätta igång med den låga dekorationen. Satte i en ny oasis i hållaren och jobbade ut en droppformad manschett av cypress. Sen skapade jag en lång linje med lejongap och en centrallinje med rosor. 



Sen jobbade jag på och fyllde ut med grön santini, hyperikumbär, cypressknippen och salal för att verkligen få till droppformen på dekorationen.
Det gick snabbare än jag själv hann koppla och innan jag visste ordet av sa Anna-Karin att den var jättefin och att jag kunde plocka ur den och börja städa :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0