Praktik

Veckorna 45 och 46 var vi ute på praktik, jag var på Blomsterhörnan i Mariestad - trivdes kanonbra! :) Det har varit både roligt och lärorikt, framför allt var det kul att få testa på att vara i en riktig butik eftersom det är det som väntar för många efter att skolan är slut. För mig kändes det ännu mer som rätt val att gå floristutbildningen - jag gillade verkligen allting med att vara i butik!

Jag fick testa på att göra det mesta - buketter, sorgbuketter, planteringar, inslagning, linda kransar o dekorera kransar, exponering, följa med och lämna bud, ta emot kunder, använda kassan... Jaa, allting som jag hade hoppats på (och lite till) ^^,

Jag var lite dålig på att ta kort på det jag gjorde, men lite bilder blev det iallafall :)






Sista dagen fick jag göra någonting - vad jag ville - att ta med hem. Lättare sagt än gjort i en butik där man i princip vill ta med sig allting hem! Men det blev till slut en plantering till köksbordet ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0