Kistdekoration i orange och rött

Förra veckan gjorde vi kistdekorationer i skolan, och för att kunna göra kistdekorationer behöver man ha - ja, just det, kistor. Det kändes lite lustigt att stå och jobba i ett klassrum tillsammans med fyra kistlock, men eftersom det bara var kistlock och inte hela kistor så kändes det inte så farligt.

Det fanns fyra olika kistdekorationer att göra och vi drog lott om vilken man skulle börja med. Jag fick börja med den största dekorationen som skulle gå i orange och rött.

Jag började med att sätta fast en blötlagd oasis i en speciell hållare för kistdekorationer. Sen satte jag i grönt i form av salal, läderblad och plumosus.



Sen satte jag ut den långa linjen med liljor.



Efter det fyllde jag ut formen med germini och rosor. När man gör kistdekorationer måste man tänka på att dekorationen ska följa formen på kisten, blommorna längst ner på sidorna måste därför stickas i snett så att inte dekorationen "flyger".




Sen var det bara att jobba på och fördela blommorna jämnt över dekorationen. Förutom liljor, germini och rosor använde jag även hypericumbär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0