Droppformad brudbukett

En lite mer komplicerad droppformad brudbukett än första gången - nu fick vi svårare blommor som dessutom hade några av utbildningens bredaste stjälkarna :p Lite oroväckande när man vet att man ska få plats med allting i en oasis stor som en tennisboll utan att någonting trillar ut...

Men det var bara att sätta igång - gjorde iordning handtaget som sig bör och satte i en grön botten av plumosus, ecucalyptus och ruskus. Sen satte jag i några ornithogalum i droppen, precis som första gången trådade och fäste jag droppens blommor. Satte även i en ros som toppblomma - älskar färgen på rosorna vi fick den veckan! ^^,



Och sen vet jag inte vad som hände... Total fokus och koncentration? När jag väl tog fram kameran igen hade jag satt i alla blommor. Jag fyllde ut droppen med rosor, och byggde även ut "bollen" med rosor och en ornithogalum. Sen fyllde jag ut hela buketten med mer eucalyptus, ruskus och vaxblommor.



Jag tyckte att den här buketten med de vackra rosorna var så fin som den var, så jag dekorerade bara med en orkidéklocka som jag satte fast i buketten med hjälp av en skaftning.




Sen lovade jag Jennifer att jag skulle lägga upp mina brudbukettsposér, så.. here it comes ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0