Brudbukett av konstgjort material, "Glassen"

Den här veckan är det fullt upp med massa roliga projekt! I måndags fick alla varsitt kuvert med en bild på en brudbukett som vi skulle efterskapa, knorren på det hela var att vi bara eller till största del bara skulle använda oss utav konstgjort material.

Min bild var av en rund bukett med små blommor som stack ut, i ett strutformat handtag.
Jag började med att sätta ihop själva buketten och förlänga stjälkarna med en annan stjälk.



Sen satte jag i pärlnålar och lindade runt spoltråd kring de blommorna jag hade tänkt ha som "utstickare". Det var riktigt pilligt och tog sin lilla tid. Men när jag väl satte i några i buketten så såg det verkligen inte bra ut - det var bara att bita i det sure äpplet och byta "utstickarblommor"... Men de andra blommorna jag tog passade in mycket bättre :)




Sen var det dags för handtaget. Jag tog en strut och klippte ur botten (eller toppen, beroende på hur man ser på det, haha) och satte i stjälkarna i den. Eftersom struten var i guld, vilket inte passade min bukett, limmade jag fast grönt sisoflor kring den.



Sen dekorerade jag handtaget med grönt konstgjort material, trådar och bast.





Jag vet inte riktigt vad jag tycker om slutresultatet... Den var jätterolig att göra! Men jag vet inte.. jag personligen tycker inte att den känns som en brudbukett. Men den blev cool :)

Sen kunde jag inte med att linda upp blommorna jag trådade från början, så de fick bli en liten tärnbukett ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0