Projekt "Sagor av Astrid Lindgren", dag 2

Idag fortsatte vi arbetet inför öppet hus på lördag.
Lastpallen ska vara helt och hållet i vegetativ stil, något som jag tror att alla i gruppen hade lite svårt att hålla sig till. Vi hade väldigt tidigt en klar bild över hur vi ville att allting skulle se ut, och hade jobbat utifrån det. När man använder sig av vegetativ stil så ska ingenting förfinas - naturen ska efterliknas, precis så som den är. Så med det i bakhuvudet jobbade vi vidare med lastpallen.

Vi bytte ut formen till den blivande sjön. Kartongen som vi satte på sidorna för att hålla all sand på plats byttes ut mot plankor och "vägen" fylldes på. När vi avslutade igår så hade vi enbart lagt på gräs, vilket inte riktigt stämmer överens med utgångspunkten "utmed vägen". Så vi satte dit lite av varje av det vi hittade längstmed vägen :)




När allt var på plats kände vi oss jättenöjda, och allting med pallen är i princip klart, vi ska bygga ut lite åt sidan på några ställen med det får vi vänta med tills pallen är på plats inomhus ^^

På formbinderi-fronten så fick huset färg i form av blommor.
Så himla sött! Jag hade lätt kunnat tänka mig att bo i ett sånt hus ^^



Jennie gjorde ett dragspel till Oskar :)



Vi gjorde en sjö av blommor - tänk att få bada i den!



Rasmus och Oskar fick sig lite solbränna, hår, och kläder.
Oskar fick sig även ett par skor och en jättesöt liten hatt ^^




Dag två av projektet avklarad och vi känner oss relativt färdiga. Det som är kvar att göra måste vi vänta med tills på fredag när pallen är inne där visningen ska vara..
Jag är jättenöjd över vad vi åstadkommit, och på så kort tid!

Jag vill även lägga till att jag och Jennie körde elbil för första gången idag och det gick utomordentligt bra! Jag är fantastiskt duktig på att svänga i kurvor och körde inte upp på gräsmatten en endaste gång...
:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0