Mosshjärtan

När begravningskransen var klar fick vi testa på att göra och dekorera egna mosshjärtan samt dekorera ett mosshjärta som skolan hade köpt in. Batteriet i min kamera tog slut så jag har inga bilder från själva tillverkningen, men jag ska försöka förklara ändå så gått jag kan :)

Vi började med att rita och klippa ut ett hjärta på en bit kartong. Sen skar vi två oasisblock på längden så att vi fick två 1/3-dels tjocka bitar och två 2/3-dels tjocka. Vi limmade fast bitarna av samma tjocklek på ena sidan av kartongen, skar bort överflödig oasis och gjorde sen samma sak med den andra sidan.

Sen var det bara att skära ner oasisen och forma till kanterna på sitt hjärta så som man ville ha det. Sedan lindade vi fast plattmossa runt hela hjärtat med hjälp av myrtentråd.

Hjärtat som vi gjorde själva skulle dekoreras enkelt. Jag skaftade några bitar ädelgran och satte fast, och dekorerade sen med två torkade grejer (vettetusan vad man ska kalla dom för..).



Det färdiga hjärtat skulle vara lite "finare". Det fanns ett plastat hål i det hjärtat, jag valde att sätta i oasis i hålet som jag sen satte fast ljung och silvertrassel i. Jag satte även i en oäkta ros, två torkade kastajner(?) och en pärlnål. Jag lindade silverfärgad bouilliontråd runtom hjärtat, och satte i tre små pärlnålar. 
Tyckte själv att den blev jättefin ^^,


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0