Allhelgonadekorationer a la ädelgran

Tisdagen denna vecka ägnades åt gravdekorationer, allhelgona närmar sig med stormsteg (jebus va tiden går fort när man har roligt!).

Vi började med att göra en krans. Först lindade vi in halmkransen i vlislin och klippte till bitar av ädelgran. Sen var det bara att linda på granriset på kransen med hjälp av spoltråd. Piece of cake om man jämför med den stora cypresskransen ;)




Sen var det dags att dekorera. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra så jag hann tyvärr inte klart med det innan det var dags för nästa uppgift, men jag ska fixa klart kransen nästa vecka :)



Nästa uppgift var en stående gravdekoration. Vi använde oss utav en petit med oasis som vi först satte i två "snyggtoppar" i för att skapa höjd och längd. Sen täckte vi resten av oasisen med mindre grenar, och dekorerade så klart ^^,





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0