Blommor & Broccoli

I flera veckor nu har vi jobbat med ett projekt i kursen företagande, nämligen att "starta" en egen butik! Jag och Carola bestämde oss för att ha vår butik ihop, även om våra tankar och idéer gick lite isär så pratade vi oss fram till en jätterolig affäreidé :)

Men för att starta en egen butik krävs lite mer arbete än en rolig affäridé. Vi har fått gå igenom varje moment steg-för-steg och har bland annat fått göra  butiksritning, kapitalsbehovsbudget, logotype, pressmeddelande, samarbetsavtal, fakturamall, flygblad, annons.... and it goes on.  Även om min hjärna ibland slog knut på sig själv när vi skulle göra olika budgetar så har det varit en lärorik kurs, speciellt med tanke på att jag har en idé i bakhuvudet om att kanske starta eget om några år.

Om man blev klar med alla delar i sin affärsplan i tid skulle man få "gå till banken" (lämna in till lärarna), om man fick godkänt så skulle man få öppna sin butik för en dag :)
Jag och Carola blev så klart godkända - utan tvekan MVG - tjoho! :D

Vår butik hette Blommor & Broccoli, vårt huvudtema var att förena blomsterbranchen med ett medvetet miljötänk. I vår butik sålde vi taklökstavlor, ätbara grönsaksbuketter, en blomstrande stol, tulpanbuketter med ranunklar och vårkänslor på burk ^^,















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0