Min första brudbukett med tillhörande stiftad tärnbukett^^,

Efter jullovet kastade vi oss rakt in i kärlekens tema - det var dags för brudbuketter ^^,

Den första buketten vi skulle göra var en rundbunden brudbukett med nejlikor.
Jag började med att sätte i en blötlagd oasisboll och säkerhets-limmade fast nätet på hållaren. Vi skulle göra ett förlängt handtag så jag floratejpade plasthandtaget, satte i trådar böjda som tältpinnar och floratejpade igen.



För att täcka hållarens undersida satte jag fast galaxi-blad med hjälp av oasisfix, och sen lindade jag in handtaget och trådarna med papper för att skapa ett förlängt handtag. När jag var nöjd med formen på handtaget var det tags för en omgång till med floratejp. Sen limmade jag fast ett vitt band och satte en liten pärlnål nertill.



Sen lindade jag runt papper och celofan runt handtaget för att undvika att det blev blött när jag satte i blommorna.

Det var lite nervöst men till slut fick jag i alla blommorna ^^



Sen fick vi dekorera fritt, jag valde att bara dekorera med delar från nejlikorna och två gräs.

Tyckte att den blev jättefin, tjiho - min första rundbundna brudbukett ^^,





Några dagar senare använde vi nejlikorna från brudbuketterna till att göra en stiftad tärnbukett.
Började med att skafta alla nejlikorna, ett... mindre roligt projekt ;)


Work in progress

Tack vare trådarna kan man böja blommorna i den vinkeln man vill ha den och på så sätt få till en boll-form.
Jag satte också i fyra tjockare trådar böjda i en L-form för att kunna fästa fast ett rede.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0